Hírek
2017. November 16. 17:19, csütörtök |
Belföld
Forrás: mti
Jogsértő reklám miatt 20 milliós büntetést kapott egy webáruház
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 20 millió forint bírságot szabott ki az Extreme Digital Zrt.-re, mert az tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a 2015-ös Black Friday kampányában
- közölte a GVH csütörtökön az MTI-vel. A hivatal közleménye szerint az Extreme Digital 2015. november 20-ára (Black Friday) hirdetett kommunikációs kampányában azt ígérte a fogyasztóknak a "Több száz termék vár rád csak egy napon át akár 70 százalék kedvezménnyel!" szlogennel, hogy az akcióban nagymértékű kedvezménnyel érhetők el termékei.
A különböző felületeken megjelent reklámok értékelésekor a GVH figyelt a kampány célzott jellegére, a tárgyára, valamint időszakára, mivel ezekkel hatékonyan lehetett felkelteni a fogyasztók figyelmét, és így lehetővé vált a forgalom jelentős növelése.
Megállapították, hogy az Extreme Digital tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert a reklámjaiban megjelölt kedvezmény kizárólag olyan termékekre volt elérhető, amelyek sem átlagáruk, sem pedig a jellegük alapján nem tekinthetők tipikus termékeknek. Emellett a kínált termékek mindössze kevesebb, mint egy százaléka volt elérhető a reklámjaiban megjelölt "akár 70 százalékos kedvezménnyel", illetve jóval kevesebb, mint 10 százaléka "akár féláron".
A hivatal gyakorlatában az "akár állítások" megtévesztők, ha a promócióban elérhető termékek nem tekinthetők a vállalkozás által forgalmazott vagy a reklámban megjelölt termékkört illetően tipikus termékeknek, és az "akár állítással" érintett termékkör reálisan nem elérhető, mert nem éri el a termékkínálat 10 százalékát.
A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott.
Súlyosító körülményként értékelte, hogy a vizsgált kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, erőteljes üzenetet közvetített, tekintettel az üzenet egyszerűségére, egyértelműségére, hangsúlyosságára és fogyasztói árra vonatkozó jellegére, eredményeként az Extreme Digital megrendeléseinek száma - és így bevétele is - jelentősen nőtt.
A hivatal enyhítő körülményként értékelte, hogy a vállalkozás a jogsértés elkövetésekor kis- és középvállalkozásnak minősült.
Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója a GVH döntését kommentálva közölte: ahogy 2015-ben, úgy a pénteki Black Friday-en is lesznek 70 százalékos, sőt 77 százalékos akciók. Két évvel ezelőtt mintegy ötvenezren vásároltak a Black Friday-en, csaknem 30 százalékkal többen, mint az előző évben, és idén is jelentős vásárlói létszámnövekedéssel számolnak. A cég tapasztalatai szerint a fogyasztók pontosan értik, mi zajlik egy ilyen akciós napon, ahol rövid ideig óriási kedvezményeket érhetnek el - tette hozzá.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 28. 08:22, csütörtök | Belföld
Két magyar film is díjat nyert a szicíliai Cataniában
A Semmelweis és az Elfogy a levegő című magyar filmek is díjakat nyertek a szicíliai Cataniában megrendezett KinEst Fest fesztiválon - közölte az MTI-vel a Nemzeti Filmintézet (NFI) szerdán.
2024. November 28. 08:17, csütörtök | Belföld
Varga Mihály: a 2025-ös büdzsé egy új gazdaságpolitika költségvetése
A 2025-ös költségvetés egy új gazdaságpolitika költségvetése, amely a tartós konjunktúra alapjainak lefektetéséről szól - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter szerdán az Országgyűlésben.
2024. November 28. 08:11, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: Donald Trump megnevezte különmegbízottját az ukrajnai háború békés rendezése érdekében
Az amerikai elnökválasztás óta – semmibe véve az emberek akaratát – folyamatosan születtek azok a döntések, melyeknek egyértelmű célja, hogy ellehetetlenítsék Donald Trump számára az ukrajnai béketeremtést -
2024. November 27. 08:13, szerda | Belföld
Szijjártó Péter: magyar technológiával jöhet létre a keleti és a nyugati fizetési rendszerek harmonizációja
A kínai-európai együttműködés egész új dimenzióba kerülhetne a keleti és a nyugati fizetési rendszerek harmonizációjával, ami magyar közreműködéssel jöhet létre -