Hírek
2013. Február 12. 05:00, kedd |
Belföld
Forrás: mno.hu
Beárazták az új Mercedes-Benz E-osztályt
Még két hónapja sincs, hogy a Mercedes-Benz hivatalosan leleplezte az új E-osztályt, s első ízben nekünk is csak március elején lesz alkalmunk találkozni a típussal a Genfi Autószalonon – ennek ellenére az importőr máris beárazta a csillagosok büszkeségét.
Bizony, hazánkban már rendelhető a típus szedán és kombi változata, a gyönyörű kupé/kabrió párosra pedig szintén nem kell sokat várnunk. Az E-osztály motorkínálatát 5 dízelmotor és 6 benzines egység alkotja, s árban meglehetősen nagy a szórás: a feláras tételek nélkül bruttó áron, regisztrációs adóval 11,63-tól 34,62 millió forintig terjed a kínálat. Az indulóváltozat a négyajtós E 200 CDI a 136 lóerős dízelmotorral (a belépő benzines, vagyis az új 184 lovas E200 11,93 millió forintot kóstál), míg a csúcsot az összkerekes, 585 lóerős E 63 AMG kombi (vagyis T-modell) képviseli. Az összkerékhajtás az izmosabb motorokhoz kivétel nélkül kapható, s a hétfokozatú start/stopos automataváltó szériában jár a kínálat feléhez.
11,6 milliótól indul – a határ a csillagos ég |
Fotó: Autó Pult |
Alább a részletes árlistát találják: a harmadik oszlopban a teljesítmény (kW/Le), a negyedikben a regisztrációs adó mértéke, az ötödikben az összes adót tartalmazó listaár, aztán a gyári átlagfogyasztás, végül pedig a szén-dioxid-kibocsátás olvasható. A felső táblázat a szedán, míg az alsó a puttonyos kivitelekre vonatkozik. Lentebb pedig korábbi cikkünket felidézve mindent megtudhatnak az újdonságról.
Minden fontos információa frissítettMercedesE-osztályról:
Kívülről nézve mind a szedán, mind a kombi alapos frissülésnek volt alanya, habár a módosítások javarészt az autó frontján érhetőek tetten, amelyeknek hála markánsan elkülöníthető az újdonság az elődmodelltől. Az új orron elsőkéntaz immáron egy házba bújtatott fényszórók szúrhatnak szemet, de gyakorlatilag egyetlen vonal sem maradt érintetlenül a fiatalítókúra során, amelynek egyébként nem titkolt szándéka, hogy az új E-osztály jobban passzoljon a márka legfrissebb arculatához ésa fiatalabb vásárlórétegnek kedvére legyen. A fényszóróba integráltLED-es nappali menetfények formája egészen új karaktert ad az autónak, miközben az elegancia nem sokban csorbult.
Hátrafelé haladva már enyhébb módosításokba botlunk, így az új oldalsó karaktervonalakba vagy afriss könnyűfém felnikbe, végül pedigaz átrajzolt lámpákkal és lökhárítóval büszkélkedő hátsó traktuson is kisimultak a ráncok.
Az utastérben a Mercedes-Benz CLS-ben megismert, három körbe foglalt műszeregység, középkonzoli óra, valamint új betétek és anyagok jelzik a modellfrissítést. A motorháztető alatt a korábban beharangozott 1,6 literes, 156 lóerős turbómotor egyelőre biztosan nem lesz látható, ígya benzinesek között az újonnan megjelenő kétliteresnégyhengeres turbómotor nyújtotta 184 lóerő és az őt fedő E200 CGIelnevezés jelenti belépőszintet, amely a korábbi 1,8 literes feltöltős egységetváltja. Egy lépcsővel magasabban ugyanezen hajtáslánc 211 lovas verziója fut E 250-ként (+7 LE az elődhöz képest). Vegyes körülmények között papíron mindkét motor 5,8 litert eszik 100 km-enként.
A 6,8 literes átlagfogyasztású, igazán finom és selymes 3,5 literes V6-os szívó benzinmotor megmaradt a kínálatban252 lóerővel (340 Nm) az E300/E300 4MATICtípusjelzés alatt, ámugyanezen erőforrás 306 lóerős verziója (E350) kikerült a palettáról.Helyére az E400-ban egy új, feltöltött háromliteres V6-os lép 333 lóerővel (480Nm) és 7,5 literes átlagfogyasztással – utóbbi szintén kérhető összkerékhajtással. Az E500 4,7 literes, 408 lóerős biturbós V8-asa megmarad, az AMG változat pedig továbbra is a jól ismert kétturbós 5,5 literes V8-ast fogja használni.
Dízelfrontonnagy változásnem történt:a jól ismert2,1 literes négyhengeres turbós erőforrás által biztosított 136, valamint 170 lóerő áll rendelkezésre (E200/E220 CDI), míg az egység csúcsát a 204 lovas verzió (E250 CDI) jelenti. A legalacsonyabb teljesítményű változatban egy, míg a másik kettőben két turbófeltöltő munkálkodik.
A dízelkínálat csúcsán – legalábbisátmenetileg – az 5,5 literesremérséklet fogyasztású, háromliteres V6-os E350 CDIáll 252 lóerővel és változatlanul 620 Nm-es csúcsnyomatékkal (az E300 CDI maradt 231 lóerős), amely érdekes módon 13 lóerővel gyengébb az elődmodellnél, de később elképzelhető, hogy csatlakozik egy combosabb öngyulladós is a kínálathoz. Takarékosságával a 220 CDI hívja fel magára a figyelmet, amely a gyártó szerint akár 4,7 liter gázolajjal is megelégszik 100 km-en, mindezt a csillagosok saját fejlesztésű hétsebességes automataváltójával elérve. A dízel-hibrid E300 BlueTECHybrid marad a kínálatban – gyári átlagfogyasztása mindössze 4,1 liter/100 km.
A kibővített felszereltségű és immár a manapság elképzelhetőaktív/passzívbiztonsági opciók teljes arzenálját felvonultató 2014-es modellévű E-osztály a Detroiti Autószalonon fog bemutatkozni, mi pedig első ízben jövő márciusban, Genfbentalálkozhatunk az átdolgozott típusban. A hazai piacra minden bizonnyal jövő tavasszal érkezik az újdonság, az árakat tekintvepedig bizonyára nem történik lényeges változás, vagyis listaáron 11,5 millió körüli összegért ülhetünk E-osztályba, amely már egy átlagosan józan felszereltséggel is felkúszhat 16 millió tájékára, míg a határ a csillagos ég, ami jelen esetben az AMG verzió alsó hangon 30 millió forintos ára.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 24. 12:52, vasárnap | Belföld
Czomba Sándor: dinamikus lesz a bérnövekedés a következő években
2024. November 23. 08:23, szombat | Belföld
Mávinform: helyreállították a pénteken leszakadt felsővezetéket Kelenföldön
Valamennyi vágányt átadtak a vonatforgalom részére Budapesten, a kelenföldi állomáson, miután szombaton hajnalban befejezték a pénteken leszakadt felsővezeték végleges helyreállítását
2024. November 23. 08:22, szombat | Belföld
Orbán Viktor: december 12-én szavazhatják meg Románia és Bulgária schengeni csatlakozását
Az Európai Unió tagállamainak belügyminiszterei december 12-én szavaznak Brüsszelben arról a magyar előterjesztésről, amely Románia és Bulgária schengeni csatlakozásáról szól -
2024. November 23. 08:20, szombat | Belföld
Kövér László: lehetőséget kell adni a tehetség és a szorgalom kibontakozásának
Fontos, hogy lehetőséget adjunk a gyerekekben meglévő tehetség és szorgalom kibontakozásának, az ösztöndíjrendszer pedig biztonságot ad tanulmányaikhoz –