Városlista
2024. november 24, vasárnap - Emma

Hírek

2013. Július 10. 14:39, szerda | PR
Forrás: InfoVáros

Az internet a turizmusban is egyre nagyobb teret nyer

Az internet a turizmusban is egyre nagyobb teret nyer

Már mobiltelefonon is foglalunk szállást.

A szállodák többsége komoly figyelmet fordít saját weboldalára, és ügyel arra is, hogy a fontos információk mellett a szállást is rögtön le tudják foglalni a vendégek. A belföldi utazók ugyanis egyre inkább élnek az árak és szolgáltatások összehasonlíthatóságát is lehetővé tévő internet adta új lehetőségekkel.

A szállodai foglalások többsége ma már online történik nálunk is. Ez a dominancia korábban inkább a fővárosban volt jellemző, hiszen itt a vendégkör zömében külföldi utazókból tevődik össze, ők pedig már jó néhány éve aktívan használják az olyan online foglalási oldalakat, mint a Booking.com, az Expedia, vagy éppen a Lastminute.com. A trend azonban egy ideje elérte a vidéki hoteleket is, és ma már itt is elképzelhetetlen, hogy egy szálloda ne legyen megfelelő honlappal jelen a világhálón és a közösségi oldalakon.

A tapasztalatok szerint a szabadidős céllal utazó vendégek sokkal több időt fordítanak az Interneten történő alapos kutakodásra. Egy francia szállodai online marketing cég beszámolója szerint egy átlagos, szabadidős céllal utazó potenciális vendég a szállásfoglalást megelőzően 15-17 utazással kapcsolatos, ezen belül 10-12 szállodai weboldalt néz meg és hasonlít össze. Mindezt az esetek kétharmadában mobil eszközön teszi, igaz, hogy a kiválasztott szálloda foglalását már asztali számítógépen, nyugodt környezetben végzi. Ez a tendencia a magyar piacot is elérte, az online oldalakon történő böngészés, keresés, összehasonlítás egyre markánsabb szerepet játszik a magyar utazók életében is, és nem csak akkor, ha külföldi nagyvárosokba vágynak, hanem már belföldi utazási célok kiválasztása esetén is – állítja Hegedűs Attila, a BDO Hotel és Ingatlan ügyvezető igazgatója. A cég felmérése szerint egy négycsillagos szálloda esetében jellemzően az online foglalások 40 százaléka a saját weboldalon, míg a többi közvetítőkön, szállásfoglalási portálokon keresztül történik.

Versenyelőnybe kerülhetnek azok a szállodacsoportok , amelyek egy weboldalon több helyszínt és úticélt is tudnak kínálni, de mindemellett garantálják azokat a biztosítékokat, amiket csak a szálloda üzemeltetője tud megadni a vendégeknek - állítja Kerek Péter, az accenthotels.hu szakértője. Az ország különböző részein, így a Balatonnál, Bükfürdőn, a Tiszta-tónál vagy éppen Tokaj-hegyalján számos 3-5 csillagos szállodát üzemeltető Accent Hotel Management olyan központi weboldalt is létrehozott, ahol egyaránt lehetséges ajánlatot kérni és foglalni, így a vendég választhat, hogy elköteleződés nélkül szeretne-e az ajánlatok között válogatni, vagy biztos a dolgában és minél előbb kezében kívánja tartani a végleges visszaigazolást. Az oldalon találhatunk olyan ajánlatokat, amelyek azonnali foglalás és előrefizetés esetén jelentősen kedvezőbb árat kínálnak, mint rugalmasan módosítható társaik. A magyar vendégek egyre nagyobb bizalommal vannak az internetes foglalások iránt, így a vidéki wellness szállodák is elkezdhetnek egyre hatékonyabb online marketing és árstratégiai módszerekkel élni. Az interneten történő keresési hajlandóság és információéhség már megvan, azonban az online fizetéshez még nincs meg a bizalom, pedig sokszor a kuponos áraknál is jobb ajánlatokra tehetnek szert az előrefizetést vállaló vendégek – emeli ki Kerek Péter.

Az elmúlt időszakban egyébként az is megfigyelhető, hogy egyre inkább növekszik a mobiltelefonon, utolsó pillanatban történő, akár aznapi szállásfoglalások aránya - még azzal együtt is, hogy a szállodák árai általában azoknak kedveznek, akik jó előre eldöntik és előleg fizetésével garantálják is foglalási szándékukat.

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 22. 09:59, péntek | PR

Többen látják az egyetlen járható útnak a lakásbérlést a fiatalok számára

még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni

2024. November 21. 10:04, csütörtök | PR

7 százalékos volt a gyerekinfláció

olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára

2024. November 14. 10:32, csütörtök | PR

K&H: félénkebbek a középkorú magyarok, hiába a nagyobb jövedelem

sokan borúsan látják a jövőt

2024. November 13. 09:17, szerda | PR

K&H: vajon a pénzüknél maradnak a fiatalok?

Saját fizetésük alakulását tekintve a dolgozó fiatalok többsége, 75 százaléka fizetésemelésre számít.