Városlista
2024. november 28, csütörtök - Stefánia

Hírek

2012. Március 20. 07:11, kedd | Belföld
Forrás: OrientPress

A mobil-szélessáv miatt váltanak a legtöbben a szolgáltatót

A mobil-szélessáv miatt váltanak a legtöbben a szolgáltatót

Egy átfogó, a mobilfelhasználók szokásaira és főbb igényeire vonatkozó globális felmérés rámutatott, azok az előfizetők váltanak leggyakrabban szolgáltatót, akik gyakran használják a mobil-szélessávú szolgáltatásokat.

A több mint 16 ezer megkérdezett mobilfelhasználó közül 40 százalék bizonyult a fejlett szolgáltatások gyakori használójának, és ezeknek több mint fele váltott szolgáltatót az elmúlt években, 40 százalékuk pedig szolgáltatót készül váltani a következő 12 hónapban.

A Nokia Siemens Networks megbízásából készített éves ügyfélmegszerzési és ügyfélmegtartási felmérés rámutatott, hogy a mobil-szélessáv minőségének hatása az ügyfélmegtartásra jelentősen növekedett 2011-ben. A hálózati lefedettség és a hangminőség volt a legfontosabb követelmény 2010-ben, és ezek 2011-ben is a főbb kritériumok között szerepelnek. Ugyanakkor a „fejlett szolgáltatások gyakori használói” kategóriába sorolt felhasználók már a hálózati lefedettséggel és a hangminőséggel hasonló fontosságúnak tartják a szélessáv minőségét annak eldöntésében, hogy lecseréljék vagy megtartsák-e mobilszolgáltatójukat.

Azok az előfizetők, akik először választanak mobilszolgáltatót, valamint azok, akik az elmúlt hat hónapban szolgáltatót váltottak, szintén a hangminőséget, a hálózati lefedettséget és a mobil-szélessáv minőségét jelölték meg a három legfontosabb szempontként a szolgáltató kiválasztásakor.

A jelentés szerint az ügyfelek az elkövetkezendő néhány év legfontosabb szolgáltatásaként értékelték a mobil-szélessávot. Általánosságban az előnytelen szerződéses feltételek, a készülékek és hangszolgáltatások magas ára, a hátrányos díjcsomagok, a szolgáltatók készülék-portfoliója és a mobil-szélessáv rossz minősége adott okot leginkább az elégedetlenségre.

A felmérés arra is rávilágított, hogy az okostelefonnal rendelkező előfizetők számának növekedése következményeképpen a jövőben ez az előfizetői réteg lesz a legreprezentáltabb. A fejlettebb piacokon drasztikusan, 34 százalékkal növekedett ez a felhasználói szegmens 2011-ben, és tagjainak több mint fele 35 év alatti. A felmérés szerint ezen felhasználók 60 százaléka elvárja a tökéletes minőségű szélessávú hálózatot még akkor is, ha az kicsit többe kerül, 45 százaléka pedig kész fizetni olyan extra mobilszolgáltatásokért, mint a biztonsági csomagok vagy a GPS-alapú szolgáltatások.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 28. 08:22, csütörtök | Belföld

Két magyar film is díjat nyert a szicíliai Cataniában

A Semmelweis és az Elfogy a levegő című magyar filmek is díjakat nyertek a szicíliai Cataniában megrendezett KinEst Fest fesztiválon - közölte az MTI-vel a Nemzeti Filmintézet (NFI) szerdán.

2024. November 28. 08:17, csütörtök | Belföld

Varga Mihály: a 2025-ös büdzsé egy új gazdaságpolitika költségvetése

A 2025-ös költségvetés egy új gazdaságpolitika költségvetése, amely a tartós konjunktúra alapjainak lefektetéséről szól - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter szerdán az Országgyűlésben.

2024. November 28. 08:11, csütörtök | Belföld

Szijjártó Péter: Donald Trump megnevezte különmegbízottját az ukrajnai háború békés rendezése érdekében

Az amerikai elnökválasztás óta – semmibe véve az emberek akaratát – folyamatosan születtek azok a döntések, melyeknek egyértelmű célja, hogy ellehetetlenítsék Donald Trump számára az ukrajnai béketeremtést -

2024. November 27. 08:13, szerda | Belföld

Szijjártó Péter: magyar technológiával jöhet létre a keleti és a nyugati fizetési rendszerek harmonizációja

A kínai-európai együttműködés egész új dimenzióba kerülhetne a keleti és a nyugati fizetési rendszerek harmonizációjával, ami magyar közreműködéssel jöhet létre -