Városlista
2024. november 24, vasárnap - Emma

Hírek

2015. Október 10. 05:00, szombat | Belföld
Forrás: MTI

A magyar gazdaságnak fel kell készülnie a 2020 utáni évekre

A magyar gazdaságnak fel kell készülnie a 2020 utáni évekre

A 2014 és 2020 közötti európai uniós források a magyar gazdaság utolsó felkészülési lehetőségét jelentik a 2020 utáni időszakra, amikor már várhatóan nem lesznek ilyen típusú beruházási támogatások

- mondta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség államtitkára pénteken Miskolcon. A politikus a Miskolc városi villamosvasút fejlesztése elnevezésű, Zöld nyíl néven ismert nagyprojekt zárórendezvényén megismételte, míg 2007 és 2013 között az uniós források 16 százalékát fordították gazdaságfejlesztésre, addig a mostani pénzügyi ciklusban az ország számára rendelkezésre álló 12 ezer milliárd forint 60 százaléka jut ugyanerre a célra.

A szándék az, hogy az állam kevesebbet költsön önmagára, és a vállalkozói szektorral együttműködve hajtsa végre a gazdaságot megerősítő fejlesztéseket - tette hozzá.

Elmondta azt is: a kormány szándéka, hogy szolgáltatóbaráttá teszi a közigazgatást, az a legfontosabb célkitűzés, hogy az állam valóban szolgáltasson akár az állampolgároknak, akár a cégeknek.

Ezzel kapcsolatban felidézte, hogy Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter ezen a héten az Országgyűlésnek közigazgatási bürokráciacsökkentéssel összefüggő törvénymódosítási javaslatot terjesztett be, amely több mint száz törvény megváltoztatását tartalmazza, ennek elfogadása esetén egyszerűsödhetnek az általános eljárási szabályok.

Csepreghy Nándor azt hangoztatta: 2020 után várhatóan csökken az uniós fejlesztési forrás, ezért a jelenlegi lehetőségekkel úgy kell élni, hogy az Európai Unió felzárkóztatási támogatása nélkül is legyen legalább akkora gazdasági növekedés az országban, mint most.

Közölte azt is: Miskolc a most kezdődött uniós pénzügyi ciklusban 35 milliárd forint fejlesztési pénzre számíthat.

A Közlekedési Operatív Program keretében Miskolcon megvalósult Zöld nyíl projekt összköltsége csaknem 38 milliárd forint volt, ebből az unió kohéziós alapja majdnem 34 milliárd forintot fedezett. A program keretében a miskolci 1-es villamos 9,6 kilométer hosszúságú pályáját teljes egészében megújították a Tiszai pályaudvar és a diósgyőri végállomás között, onnan pedig másfél kilométerrel meghosszabbították Felső-Majláthig.

A csaknem 15 milliárd forint értékű munkát a Colas-Alterra Zrt., a Colas út Zrt., a WIS Zrt. és a Pentavia Kft. alkotta Zöld nyíl 2009 konzorcium végezte el.

A villamosok beszerzésére kiírt közbeszerzési pályázat negyedszerre járt sikerrel, a korábbi döntéseket megtámadták a vesztes ajánlattevők a Közbeszerzési Döntőbizottságnál. Az utolsó, eredményesnek és érvényesnek nyilvánított tendert a Skoda érdekeltségébe tartozó Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. nyerte.

A megújult sínpáron immár kizárólag a 31 alacsonypadlós, klímás, számítógép által vezérelt Skoda 26THU3 villamosok közlekednek. A csehországi Plzenben gyártott járművek értéke megközelíti a 19 milliárd forintot.

Miskolcon 1897 júliusa óta van villamosközlekedés, az országban Budapest után másodikként itt épült ki normál nyomtávú villamosvasút.

Kriza Ákos (Fidesz-KDNP), Miskolc polgármestere a rendezvényen arról szólt, hogy az elmúlt ötven év legnagyobb közlekedési fejlesztése volt a Zöld nyíl. Elmondta: a tömegközlekedés modernizálása nem áll meg, ez év végéig 75 gázüzemű autóbusz áll forgalomba a városban. Ennek köszönhetően Magyarország legfiatalabb autóbuszflottájával rendelkezik majd a borsodi megyeszékhely.

Tar Sándorné, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium osztályvezetője azt emelte ki, hogy a 2014-2020-as időszak operatív programjaiban is prioritást élvez a kötöttpályás közlekedés, a vasúti közlekedés, a közösségi közlekedés fejlesztése.

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 24. 12:52, vasárnap | Belföld

Czomba Sándor: dinamikus lesz a bérnövekedés a következő években

2024. November 23. 08:23, szombat | Belföld

Mávinform: helyreállították a pénteken leszakadt felsővezetéket Kelenföldön

Valamennyi vágányt átadtak a vonatforgalom részére Budapesten, a kelenföldi állomáson, miután szombaton hajnalban befejezték a pénteken leszakadt felsővezeték végleges helyreállítását

2024. November 23. 08:22, szombat | Belföld

Orbán Viktor: december 12-én szavazhatják meg Románia és Bulgária schengeni csatlakozását

Az Európai Unió tagállamainak belügyminiszterei december 12-én szavaznak Brüsszelben arról a magyar előterjesztésről, amely Románia és Bulgária schengeni csatlakozásáról szól -

2024. November 23. 08:20, szombat | Belföld

Kövér László: lehetőséget kell adni a tehetség és a szorgalom kibontakozásának

Fontos, hogy lehetőséget adjunk a gyerekekben meglévő tehetség és szorgalom kibontakozásának, az ösztöndíjrendszer pedig biztonságot ad tanulmányaikhoz –